Niels Blog

12/08-13/08

10/08-11/08

07/08-09/08

06/08/2019 Dag 7 …..de groene natuur.

In de ochtend ging het heel goed ik had al 10km gewandeld en het was leuk tussen de hoge varens maar ik wou rusten en de muggen waren daar weer. Ik heb dan heel de dag moeten doorwandelen wegens te veel muggen. Zelf een slokje drinken gunden ze mij niet. Ik heb mijn tentje kunnen opzetten in saraelv en heb puree met biefstukbrokjes gegeten. 25km op 1 dag was toch te veel, dat doe ik waarschijnlijk niet meer opnieuw.

05/08/2019 Dag 6 …..variatie alom.

Vanochtend een saaier stuk maar deze middag was het weer super, er kwamen hoge bergen. Dan nog een stuk dat je met een kabel moest vast houden en dan kwam het leukste, een hoge brug om over de rivier te gaan. We kwamen bij de hut en er waren 2 noren die de sauna al hadden aangestoken. De hut was super gezellig.

04/08/2019 Dag 5 …..18 km gewandeld.

In totaal al aan 59km. Ik ben opgestaan en er waren geen muggen, het was zalig. Dan heb ik nog 6km gewandeld naar de reisavannhytta. Die was gesloten, ik heb daar eventjes gerust en ben dan weer verder gegaan voor nog 12km. Dan spaghetti carbonara gegeten en in mijn tentje gekropen om weg te zijn van de muggen.

Die rivier was ook wel een leuke hindernis als tussendoortje.

04/08/2019 Deftig gewandeld.

Ik heb gisterenvaond nog veel noors kunnen babbelen bij madam bongo en vandaag heb ik 22km gewandeld. Het ging al veel beter want er was geen moeras meer.

02/08/2019 Madam Bongo.

Vandaag toch al een paar keer gevloekt door de muggen en er was heel veel water in het eerste stuk normaal gezien wordt het nu beter.

Vannacht slapen we nog bij madam Bongo ze is wel al 10 jaar gestorven maar haar zoon woont hier nu. Hij spreekt maar een klein beetje engels dus mijn noors is al van pas gekomen.

01/08/2019 Eerste keer de tent opzetten.

Ik ben gisteren goed aangekomen in Kautokeino (het begin van de wandeling). Ik heb nog een keer goed gegeten en ben dan al beginnen wandelen zodat ik buiten het dorp mijn tent kon opzetten vandaag is het nu nog 16 km tot aan madam Bongo. Bij haar kan ik slapen en ze heeft zelfs een sauna.

Oh ja, het netje voor de muggen was ook al nodig 🙂

30/07/2019 One day and counting…..

De wandeling noemt de Nordkalottleden en is 800 km lang. Het begint in Kautokeino en stopt in Sulitjelma.

Op 31 juli neem ik het vliegtuig naar Alta met een tussenstop in Oslo. Vanuit Alta ga ik met de bus naar Kautokeino. Dan wandel ik helemaal naar Sulitjelma. Van daar neem ik de bus naar Bodø en in Bodø kan ik weer het vliegtuig naar huis nemen, dat zal rond eind september zijn.

De wandeling duurt 45 dagen maar ik heb nog een week extra gerekend. Onderweg passeer ik 41 berghutten waar ik kan slapen, de andere nachten slaap ik in mijn tent.

Niels zal ons zo goed als mogelijk is op de hoogte houden van zijn avontuur.

Via de link Niels Blog zal je zijn verhaal en foto’s kunnen volgen.